Rendkívüli emberek

Sziasztok drága olvasók!

Bár ezt a bejegyzést Adorján készítette, megkértem had írjam hozzá én az előszót.
Amikor Dushanbében egyik reggel Adi bejelentette, hogy támadt egy ötlete a következő blogbejegyzést illetően egyre kíváncsibbá tett. Elmesélte, hogy interjút fog készíteni az ideiglenesen egy térbe koncentrálódott hosszútávú bringásokkal és a világ tudtára adja, kik is ők valójában, kik is vagyunk mi valójában.

IMG_7349

Itt, ennél az asztalnál, világjáró bringások társaságában jött az ihlet az interjúra

Rögtön megtetszett az ötlet, úgy éreztem végre valami igazán egyedit fog létrehozni utazó társam. A helyszín és a 10 bringás adta magát ennek a témának az elkészítéséhez. A tágas, kényelmes kert a nyugágyakkal, a terasz egyik végében álló, a kertből szüretelt zamatos szőlőt kínáló reggeliző asztallal, ahová a nap már ébredését követően kíváncsian érkezett meg, éppúgy ahogyan a másik végen terpeszkedő kanapét áztatta kellemes, meleg fényével, ragyogó helyszínnek bizonyult a kérdezősködésre.

IMG_7371

És az udvar kitűnő helyszínnek bizonyult vitaminháztartásunk újratöltésére

Terve olyan jól hangzott, hogy részese szerettem volna lenni, ezért segítettem összeírni a kérdéseket és kikérdezni az alanyokat. Még aznap neki láttunk az izgalmas feladatnak. Az emberek mind nagyon jól fogadták a dolgot és lelkesen válaszoltak egymás után a 10 előre kitalált kérdésre.

Interview_IMG_7379

Munka közben

Miközben mindenki csendben írta a válaszokat, körbe néztem ezen a különleges helyen, amit ezek a különleges emberek és tárgyaik töltöttek be. 11 bicikliből 10-en Brooks ülés volt és 7-ben Rohloff agyváltó bújt meg a legerősebb küllők között, a legstrapabíróbb kerekekben, 2 pedig a mi Pinionos csodánk volt. Egytől egyik csillapítás nélküli acélvázas kétkerekű, de mind más és más, a gazdája stílusát és igényeit tükrözve. Eltűnődtem ezen a felfedezésen és egyértelműen arra jutottam, hogy itt valami nagyon rendben van. Olyan klasszis osztályba érkeztünk, a bicózás magas iskolájában, ami az individumok miatt már nem osztályozható, de a részvétel e közösségben páratlan jó érzéssel tölti el a csoport minden tagját. Mindenki tanító és tanuló egy személyben. Persze ez nem a felszereléseknek köszönhető, annál inkább a gazdáiknak, akiknek válaszait a 10 kérdésre most itt, blogunk ezen speciális kiadásban olvashatjátok. Kezdjük hát.

Véro Geoffroy

VERONAK KÖSZÖNHETŐ, HOGY EZ AZ INTERJÚSOROZAT MEGSZÜLETHETETT. A GYÖNYÖRŰ, GYÜMÖLCSFÁKKAL BEÜLTETETT TÁGAS  UDVARÁN LEHETŐSÉGET AD VILÁGJÁRÓ UTAZÓKNAK, HOGY FELVERJÉK A SÁTRAIKAT, ÉS OTT LAKJANAK, ILLETVE A KONYHÁT, FÜRDŐSZOBÁT ÉS MOSÓGÉPET IS HASZNÁLATBA LEHET VENNI, AMI HATALMAS KINCS EGY HOSSZÚTÁVÚ BRINGÁSNAK.
Vero_2up

A házigazda

1. Hol laksz jelenleg és mi a foglalkozásod?
Dushanbe-ban, Tadzsikisztán fővárosában lakom és projektmenedzserként dolgozom az EU-nak.

2. Mikor regisztráltál a Warmshover-re és miért kezdtél bele a házigazda szerepe ?
2011-ben regisztráltam a Warmshover-re, mivel Dél-Amerikába utaztam és úgy gondoltam szükségem lesz egy házigazdára. Végül is nem találtam szállást magamnak, viszont a regisztrációm megmaradt. Aztán itt Dushanbe-ban váltam házigazdává.

3. Mesélj el egy gáz sztorit.
Egyszer ki kellett dobnom az egyik vendégemet. 2014-ben egy kínai srác kétszer bejött a fürdőszobámba, amikor a kisfiam épp fürdött. Igen gáz szitu volt, úgyhogy amikor másodjára is megtörtént, elküldtem

4. Merre felé bicikliztél eddig a világban?
4 hónapot voltam Dél-Amerikában a fiammal, amikor még csak 5 éves volt és Argentinából Peruig bicikliztünk 3500 km-t egy tandem kerékpárral.
Pamír fennsík: Dushanbe-ből Oshig 1200 km-t tandemmel.
Aztán 2015-ben még egyszer végigcsináltam a Pamírt, ekkor a barátommal, normál kerékpárokon..
Idén (2015) még Tasmániába szeretnénk kerékpározni Gabriellel, ismét tandemen.

5. Mit érdemes tudni a bringádról?
Női Brooks ülésem a normál bicajomon. Sokkal jobb, mint az előző, ami egy férfiülés volt. A tandemen pedig a fékeket említeném meg. Igaz, hogy V fékek, viszont nagyon szeretem őket. A tandemen sokkal nagyobb biztonságban érzem magam, még akkor is, amikor ketten vagyunk rajta. Mindkét kerékpár Rohloff agyváltóval van felszerelve.

6. Mi az a legfontosabb dolog, amit a bringásoktól tanultál és asz életben is tudod használni?
Szabad életet élni. Ez ismerős volt számomra régebben is, csak mást jelentett. Mára már tudom, hogy képesek vagyunk utazni minden kifogás nélkül

7. Mi visz rá, hogy folytasd a ws-t?
Szerencsére abban a helyzetben vagyok, hogy lehetőségem van fenntartani ezt a vendéglátó életet. Amikor pedig elegem lesz a sok emberből, csak felmegyek a felső szintre ahol bármikor egyedül lehetek. Bár igazán szeretem, az embereket magam körül, hasonló életet élünk, olyan, mintha össze lennénk kötve egymással. Szórakoztató látni a bringásokat, ahogy megismerik egymást itt nálam, és van, hogy együtt folytatják az útjukat.

8. Mióta csinálod és hány ember fordult meg nálad kb.?
2 éve áll rendelkezésre ez a ház, ahol most lakom. Bangladesből költöztem ide . Ott is vendégül láttam embereket, bár csak 5 jött hozzám 3 év alatt. Ezen a helyen több, mint 400 bringást láttam már vendégül. Pedig általában a főszezonban házon kívül szoktam tartózkodni 1-2 hónapig. Maximum 3 hetet szoktam itt eltölteni egyedül, vendégek nélkül.

9. Mit szól Gabe, a kisfiad ehhez az életmódhoz?
Imádja! Barátságos emberek fordulnak meg nálam és Gab szívesen barátkozik velük. A környéken úgyis kevés gyerek van, a biciklisek pótolják a hiányt.

10. Szerinted milyen változást okozna, ha mindenki felkerekedne egyszer az életében, és legalább fél évig alacsony költségvetéssel utazgatna a világban?
Jobb lenne az emberek képessége a türelemre. Nagyobb béke lenne a Földön.

IMG_7318

Idil a kertben

Warmshover: geoffve

Az interjú 2015. október 14-én készült Dushanbe-ban

Aleksey Landres (25)

ALEX EGY FIATAL, ÖNBIZALOMMAL TELI SRÁC, A CSAJOK KEDVENCE :). AZÉRT UTAZIK A VILÁGBAN, HOGY MEGVALÓSÍTSA ÁLMAIT ÉS HOGY MOTIVÁLJA AZ EMBEREKET.
AlekseyLandres_2up

Alex, a csajok kedvence

1. Honnan származol, és mivel foglalkoztál az utazás előtt?
Minszkből, Fehéroroszországból (avagy Belorusz Köztársaság) származom és projektmanagerként, illetve túravezetőként dolgoztam.

2. Mikor és honnan kezdted a bringás utazásod?
2015. Április 20-án indultam az otthonomból, Belorussziából.

3. Mi az úti célod és meddig fogsz utazni?
Egy nagy kört teszek Ázsia országain keresztül és úgy tervezem, hogy egy év múlva, 2016 év végére fogok hazaérkezni.

4. Hány kilométert tettél meg idáig és mi volt a leghosszabb táv, amit egy nap alatt sikerült megtenned?
Az elmúlt 6 hónap alatt 10500 kilométert tettem meg. A leghosszabb táv pedig 180 km volt, amit egy nap alatt megtettem.

5. Miért döntöttél úgy, hogy otthagysz csapot-papot, biciklire ülsz, és utazni fogsz?
Imádok utazni és változást szeretnék hozni azoknak az embereknek az életében, akik önmagukért szeretnének tenni. S az volt az álmom, hogy körbeutazom a Földet és csodás helyeket fedezek fel.

6. Mi tart továbbra is az úton, miért folytatod az utazást?
Motivált vagyok és tudom, hogy miért csinálom ezt. Számomra az utazás aktív életet jelent, segít fenntartani az egészségemet és erőssé tesz.

7. Az emberek egy része úgy gondolja, hogy az utazás sokba kerül. Mi a véleményed erről?
Ez nem igaz, nem kell, hogy gazdag legyél ahhoz, hogy utazhass. Napi 5 dollárt költök, és könnyen kijövök ebből a pénzből. Néha a helyi emberek ételt adnak az út mellett. Még mindig sok vendégszerető ember vesz minket körül. Csak gondolj bele, emeld fel a segged a fotelből és tedd meg az első lépést!

8. Ossz meg velünk egy rövid érdekes történetet, ami az utazás alatt történt veled.
Épp a Fekete-tenger mellett bringáztam, s Rize város felé tartottam. Ez Törökország egyik híres városa, ahol az emberek teát termesztenek. Miközben a környéken kerékpároztam láttam, ahogy a környező dombokat teacserjék fedik be, majd eltekertem a caykuri gyár mellett, ahonnan a kiáradó kellemes teaillat még mindig felejthetetlen emlékként él bennem. Az első estémen szállást a tűzoltóságon sikerült intéznem, ahol az emberek különösen vendégszeretőnek bizonyultak. Szerettem a város hangulatát.

9. Mi az, amit megemlítenél a bicikliddel kapcsolatban?
Szeretek a touring biciklimen utazni, mint minden hosszú távú biciklis utazó. Biztos akarok lenni abban, hogy a biciklim a világon bármilyen helyre elvisz, és ez így is van. Ez a fajta szabadság, ahogy a táskákkal felvértezett biciklimmel utazom, és ahogy érzem a pedált fantasztikus. Ortlieb, Tubus, Continental Skywave kerekek, Brooks ülés, ezek azok, amikkel egy igazi túra biciklinek rendelkeznie kell, ha hosszú távot szeretnének vele menni.

AlekseyLandres_3up

Menő a névre szóló festés

10. Mi az a legfontosabb dolog, amit tanultál az út alatt?
Nincs lehetetlen ebben a világban, hegyeket tudsz megmozgatni ha akarsz! És hogy higgyek önmagamban

Blog: Landres.by
Facebook: Landres Aleksey

Az interjú 2015. október 13-én készült Dushanbe-ben

Thomas Goncalves (25)

A FRANCA MENEDZSER SRÁC MÁR ELHAGYTA DUSHANBE-T, AMIKOR MI MEGÉRKEZTÜNK. AZTÁN PÁR NAP MÚLVA VISSZATÉRT. UGYANIS SZÉTNYÍLT A HÁTSÓ FELNIJE, AMI MIATT NEM TUDOTT TOVÁBBHALADNI. GYORS MEGOLDÁSRA VOLT SZÜKSÉGE, AMI BONYOLULT HADMŰVELETET EREDMÉNYEZETT: VEROTÓL ELKÉRTE A BRINGÁJÁNAK HÁTSÓKEREKÉT TELJESEN SZÉTSZERELTE ÉS ÁTFŰZETTE BELE A SAJÁT ROHLOFF AGYVÁLTÓJÁT. VERONAK PEDIG RENDELT EGY ÚJ KEREKET.
ThomasGoncalves_2up

Thomas

1. Honnan származol, és mivel foglalkoztál az utazás előtt?
Franciaország Landrecies nevű városból, és menedzserként dolgoztam.

2. Mikor és honnan kezdted a bringás utazásod?
2014. Október 18-án, Landrecies-ből.

3. Mi az úti célod és meddig fogsz utazni?
Az úti célom az, hogy ismét Franciaországba jussak vissza, kb. 4 év múlva.

4. Hány kilométert tettél meg idáig és mi volt a leghosszabb táv, amit egy nap alatt sikerült megtenned?
14600 km-t tettem meg idáig, és 171 km volt a leghosszabb táv, amit egy nap alatt tettem meg.

5. Miért döntöttél úgy, hogy otthagysz csapot-papot, biciklire ülsz, és utazni fogsz?
Sok volt a szabim  🙂

6. Mi tart továbbra is az úton, miért folytatod az utazást?
Az, amit az országok nyújtanak számomra.

7. Az emberek egy része úgy gondolja, hogy az utazás sokba kerül. Mi a véleményed erről?
Milliomos vagyok, szóval semmi gondom. NEEEM! 🙂 Attól függ, mit szeretnél. Én napi 5 dollárból gazdálkodok. Nem szállok meg hotelekben, sem fizetős kempingekben. A pénz nem probléma.

8. Ossz meg velünk egy rövid érdekes történetet, ami az utazás alatt történt veled.
Szeptember 24-éig kellett elhagynom Türkmenisztánt, viszont az Üzbég vízumom csak 25-étől volt érvényes. Az üzbég határőrök nagyon kedvesek voltak és vendégül láttak, még ételt is kaptam tőlük. Itt vártam pár órát, amíg a vízumom életbe nem lépett.

9. Mi az, amit megemlítenél a bicikliddel kapcsolatban?
A biciklim minden egyes részét külön vásároltam. Brooks ülésem van és Rohloff agyváltóm. És tönkrement a kerekem.

Thomas Goncalves IMG_7388

Rés a pajzson

10. Mi az a legfontosabb dolog, amit tanultál az út alatt?
Légy óvatos a WC papírral.

Az interjú 2015. október 11-én készült Dushanbe-ben

Adam (42)

A REMEK HUMORÉRZÉKKEL MEGÁLDOTT ADAM MÁR JÓ SOK ÉVE ÚTON VAN, ÉS ÚGY TŰNIK, HOGY LELKESEDÉSE TÖRETLEN.
Adam_2up

Adam a mókamester

1. Honnan származol, és mivel foglalkoztál az utazás előtt?
Ausztráliaból, és időutazó vagyok.

2. Mikor és honnan kezdted a bringás utazásod?
1999. márciusban indultam Canberrából , Ausztrália fővárosából.

3. Mi az úti célod és meddig fogsz utazni?
Ismeretlen.

4. Hány kilométert tettél meg idáig és mi volt a leghosszabb táv, amit egy nap alatt sikerült megtenned?
25000 km, 240 km.

5. Miért döntöttél úgy, hogy otthagysz csapot-papot, biciklire ülsz, és utazni fogsz?
Szabadság, izgalmas és nem szokványos életet élni, önismeret.

6. Mi tart továbbra is az úton, miért folytatod az utazást?
Szabadság, új emberekkel és új kultúrákkal megismerkedni és ez egy SZUPERJÓ MÓKA!

7. Az emberek egy része úgy gondolja, hogy az utazás sokba kerül. Mi a véleményed erről?
Lehet drága is és olcsó is. Biciklivel utazni NAGYON NAGYON olcsó is lehet.

8. Ossz meg velünk egy rövid érdekes történetet, ami az utazás alatt történt veled.
Pár éve 6 hónapot bicikliztem Mongóliában. Az egyik éjszakát egy olyan családdal töltöttem, akik felöltöztettek mongol népviseltbe, és feltettek az egyik lovukra. Majdnem szörnyet haltak a röhögéstől, ahogy néztek, mivel gőzöm sem volt, hogy kell lovagolni. És ahogy próbáltam haladni a lóval az egyik családtag a biciklimre pattant és követni kezdett. Neki is hasonlóan eredménnyel ment, mint nekem. Csodálatos pillanat volt, ahol a nevetés átlépett minden nyelvi akadályt.

9. Mi az, amit megemlítenél a bicikliddel kapcsolatban?
A biciklimről való gondoskodás minden részét élvezem. Szeretek egyre jobban érteni a bringámhoz és szeretem, ha mindent meg tudok egyedül csinálni Különösen a kerekekért vagyok oda.

Adam_3up

A masszív csomagtartókat Adam egy 30 éves bringáról berhálta le

10. Mi az a legfontosabb dolog, amit tanultál az út alatt?
Bármit meg tudok csinálni, ami lényeges. Minden ember ugyanaz a kulturális különbségek ellenére.

Az interjú 2015. október 12-én készült Dushanbe-ben

Yuya Kumakura (25)

A JAPÁN CSÁKÓ MAGÁNAKVALÓ, CSENDES SRÁCKÉNT VISELKEDETT VERONÁL, S SZIMPATIKUSNAK TALÁLTAM MÁR AKKOR IS, AMIKOR MÉG EGY SZÓT SEM VÁLTOTTUNK. AZ INTERJÚ ALATT ELVARÁZSOLT BÖLCS ÉS CÉLTUDATOS ÉNJÉVEL, OLYAN VOLT, MINTHA EGY FEGYELMEZETT SZAMURÁJJAL BESZÉLGETNÉK 🙂
YuyaKumakura_2up

Yuya a gépész

1. Honnan származol, és mivel foglalkoztál az utazás előtt?
Japánból származok és gépészként dolgoztam.

2. Mikor és honnan kezdted a bringás utazásod?
2014. szeptember 16-án, Szingapúrból.

3. Mi az úti célod és meddig fogsz utazni?
Szeretnék eljutni a Bogota Salar de Uyuni-hoz száraz időszakban (ez egy bolíviai sósivatag – a világ legnagyobb és egyben legmagasabban fekvő felszíni sómezője. Az óriási sík felületet sókristályok fedik, ezért úgy tükröződik rajta minden, mintha egy hatalmas tükör lenne.)

4. Hány kilométert tettél meg idáig és mi volt a leghosszabb táv, amit egy nap alatt sikerült megtenned?
13000 km-t, a rekord pedig:160km

5. Miért döntöttél úgy, hogy otthagysz csapot-papot, biciklire ülsz, és utazni fogsz?
Nem akarok sajnálkozni életem utolsó napján.

6. Mi tart továbbra is az úton, miért folytatod az utazást?
Még nem értem el a célom!

7. Az emberek egy része úgy gondolja, hogy az utazás sokba kerül. Mi a véleményed erről?
Az utazás nem olyan drága, ahogyan azt az emberek képzelik.

8. Ossz meg velünk egy rövid érdekes történetet, ami az utazás alatt történt veled.
Tadzsikisztán egyik kis falujában egy piacra érkeztem és az emberek gyümölcsöt, zöldséget és kenyeret adtak nekem spontán ajándékba.3 kilogrammnyi ajándékkal gazdagodtam, habár 1 somoni-t sem fizettem értük (helyi pénz).

9. Mi az, amit megemlítenél a bicikliddel kapcsolatban?
A biciklimnek még nem volt semmilyen komoly problémája idáig. A strapabíró-képessége nagyon fontos számomra.

10. Mi az a legfontosabb dolog, amit tanultál az út alatt?
A „sose add fel elme” a legfontosabb, amit tanultam.

Facebook: Yuya Kumakura

Az interjú 2015. október 12-én készült Dushanbe-ben

Jochen Bosch (35)

A TÖBB ÉVE ÚTON LEVŐ, SOK TAPASZTALATOT ÖSSZEGYŰJTÖTT VILÁGUTAZÓ ENGEM KÉT DOLOGGAL NYŰGÖZÖTT LE: AZ EGYIK A KOMMUNIKÁCIÓJA. LASSAN NYUGODTAN ÉS HALKAN BESZÉLT, MÉGIS TISZTELETTEL FIGYELT RÁ A CSAPAT. OLYAN VOLT, MINT EGY KIS BUDDHA 🙂 . A MÁSIK DOLOG PEDIG AZ VOLT, HOGY MINDEN REGGEL KÖVETKEZETESEN JÓGÁZOTT ÉS MEDITÁLT. MEG IS KÉRTEM, HOGY TANÍTSON MEG PÁR MOZDULATSORT, AMIVEL GYÓGYÍTHATOM MEGFÁRADT VÉGTAGJAIMAT ÉS FELFRISSÍTHETEM AZ ELMÉMET.
JochenBosch_2up

Jochen a békés jógás

1. Honnan származol, és mivel foglalkoztál az utazás előtt?
Németországból származom és Web-fejlesztőként dolgoztam.

2. Mikor és honnan kezdted a bringás utazásod?
2011. szeptemberben indultam Németországból Afrika felé.

3. Mi az úti célod és meddig fogsz utazni?
Sosem volt igazi végcélom. Cikk-cakkban haladtam a biciklivel, ami 2015 decemberben fog hazavinni.

4. Hány kilométert tettél meg idáig és mi volt a leghosszabb táv, amit egy nap alatt sikerült megtenned?
A kilométerórám többször kilehelte a lelkét és már nem számolom a megtett össz-kilométert. Viszont minden este leírom a megtett távot, ami összesen kb. 60000 km lehet. A leghosszabb táv, amit egy nap alatt tettem meg 195 km volt. A Szudáni sivatagban tartózkodtam, és akkora hátszelem volt, hogy a fékjeim teljesen felmelegedtek.

5. Miért döntöttél úgy, hogy otthagysz csapot-papot, biciklire ülsz, és utazni fogsz?
5 évig dolgoztam egy profi irodában, és egyre többet tűnődtem azon, hogy miért rohannak az emberek mindenfelé és sosem érkeznek meg sehova. Megbetegített a luxus, a fogyasztás, a szennyezés és a stresszes munkakörnyezet. Többet szerettem volna látni abból, hogy merre tart az emberiség és hogyan éltünk régebben sokkal egyszerűbb módon, illetve hogyan kapcsolódtunk mélyebben a Földanyához. Emiatt úgy gondoltam, hogy Afrika remek hely ezeket a dolgokat meglátni és tanulni.
Sokkal többet találtam, mint amire számítottam, sokkal többet tanított az élet a tudatosságról és teszi ezt folyamatosan. Elgondolkoztat, hogy milyen következményei vannak a döntéseimnek, amikor vásárolok egy terméket.

6. Mi tart továbbra is az úton, miért folytatod az utazást?
Már rég kiégtem volna a biciklizéstől, de ez egy minden érzékre kiterjedő utazás. Kipróbáltam különböző dolgokat: önkénteskedtem, különböző tanfolyamokon és órákon vettem részt, hogy új dolgokat tanulhassak. A változatosság fenntartja az érdeklődést és lelkesít, hogy többet lássak az úton.

7. Az emberek egy része úgy gondolja, hogy az utazás sokba kerül. Mi a véleményed erről?
A saját fényűzési szintedtől függ. Az enyém nagyon alacsony, szinte alig alszom hosztelekben, az étel viszonylag olcsó. A mosást folyókban és mellékhelyiségekben csinálom, minden lehetséges. Szerintem kevesebb, mint 3000 Eurót költök évente!

8. Ossz meg velünk egy rövid érdekes történetet, ami az utazás alatt történt veled.
Uganda körül elrejtőztem egy helyen, hogy sátrazhassak. Ébredés után a reggeli toalettemet végeztem, amikor egy fiatalember hellóval üdvözölt. Mondtam neki, hogy szia, és lehajtottam a fejemet, hogy befejezzem a tevékenységem. Váratlanul mellém jött az ember és beszélni kezdett hozzám 2 méter távolságból onnan, ahol guggoltam. Elmondtam neki honnan jöttem, stb. Igen, Afrika egy remek lecke megtanulni, hogy milyen az élet egyedüllét nélkül :).

9. Mi az, amit megemlítenél a bicikliddel kapcsolatban?
Sosem vásároltam autót, tehát úgy döntöttem, hogy megjutalmazom magam egy Tout Terrain bringával. Ami egy megbízható barátnak bizonyult. Érdemes tudni, hogyan kell kicserélni az alkatrészeket, amik elhasználódnak, de mindig lehet találni segítséget is.

JochenBosch IMG_7375

Elkopott a fogaskerék

10. Mi az a legfontosabb dolog, amit tanultál az út alatt?
Türelem, tisztelet, megosztás. Annyi jó ember van, és csak nagyon kevés rossz. A pillanatban lenni!

blog: nomadic-freedom.de

Az interjú 2015. október 11-én készült Dushanbe-ben

Richard Hussey (30)

RICHARD BARÁTJÁVAL, CLIFFEL INDULT EL ANGLIÁBÓL, HOGY EGYÜTT FEDEZZÉK FEL A VILÁGOT.
RichardHussey_2up

Richard

1. Honnan származol, és mivel foglalkoztál az utazás előtt?
Angliából származom, és vízvezeték-szerelőként dolgoztam.

2. Mikor és honnan kezdted a bringás utazásod?
2014. július, Rugby, Anglia.

3. Mi az úti célod és meddig fogsz utazni?
Az úti cél mindig változik, 2016. áprilisig szeretnénk utazni.

4. Hány kilométert tettél meg idáig és mi volt a leghosszabb táv, amit egy nap alatt sikerült megtenned?
Km totál: 11270, MAX: 155km.

5. Miért döntöttél úgy, hogy otthagysz csapot-papot, biciklire ülsz, és utazni fogsz?
Vágytam az utazásra, Alister Humpfrey könyvét elolvastam és úgy döntöttem biciklivel fogok utazni.

6. Mi tart továbbra is az úton, miért folytatod az utazást?
Belefáradtam a munkába, és az utazás egy csodálatos élet

7. Az emberek egy része úgy gondolja, hogy az utazás sokba kerül. Mi a véleményed erről?
Az utazás olcsóbb, mint a normális munkás élet, mivel egyszerű. A biciklinek köszönhetően megszabadulhatsz  az utazás legdrágább részeitől: a közlekedés és a szállás költségétől.

8. Ossz meg velünk egy rövid érdekes történetet, ami az utazás alatt történt veled.
Azerbajdzsánban megállított a rendőrség, és kényszerített minket, hogy sátrazzunk. Aztán 120 km/órával száguldozva, szirénázva vittek el minket egy étterembe, ahol megetettek és leitattak minket :).

9. Mi az, amit megemlítenél a bicikliddel kapcsolatban?
Thorn Sherpa – Egy elég nehéz darab, viszont eddig még sosem romlott el.

10. Mi az a legfontosabb dolog, amit tanultál az út alatt?
Megtanultam hogyan legyek nyitottabb és magabiztosabb. Azt is, hogy ami normál életnek látszik, az nem az. És az emberek ugyanolyanok mindenhol.

Facebook: richard james hussey

Az interjú 2015. október 12-én készült Dushanbe-ben

David Bentley (27)

DAVE-VEL KB. EGY HÉTIG LÓGTUNK EGYÜTT VERONÁL. AZ EGYIK LEGMENŐBB TULAJDONSÁGA A LEHENGERLŐ UDVARIASSÁGA.
DaveBentley_2up

Dave, a jó kedélyű matek és angol tanár

1. Honnan származol, és mivel foglalkoztál az utazás előtt?
Ausztrália, tanár.

2. Mikor és honnan kezdted a bringás utazásod?
2013 Januárban, az otthonomból, Melbourne-ből.

3. Mi az úti célod és meddig fogsz utazni?
Spanyolországba, Santiago de Compostela-ba szeretnék eljutni 9 hónap múlva.

4. Hány kilométert tettél meg idáig és mi volt a leghosszabb táv, amit egy nap alatt sikerült megtenned?
Úgy gondolom, hogy 25000 km körül járhatok, bár a kilométerórám nem működik. A legnagyobb távot húsvét vasárnap tettem meg, 172 km-t. El szerettem volna jutni Kínában Chengdn-be, hogy együt ünnepelhessem a húsvétot azokkal az emberekkel, akik szintén szeretik a csokoládét. És sikerült is.

5. Miért döntöttél úgy, hogy otthagysz csapot-papot, biciklire ülsz, és utazni fogsz?
Megpróbálok eljutni Santiago de Compostela-ba, hogy megcsináljam a középkori zarándokutat, az el camino-t (Szent Jakab-út). Egy szép este találkoztam két kanadaival a melbourn-i vonaton, akik 10 év alatt körbebringázták a Földet és teljesen lenyűgöztek. Láttam a fotóikat, amik bemutatták, hogyan is néz ki a világ valójában, ami nem csak az Eiffel toronyról szól.

6. Mi tart továbbra is az úton, miért folytatod az utazást?
Szerencsés vagyok, amiért kitartok a biciklizés mellett. Az tart még úton, hogy a jó napok sokkal többet adnak, mint a rossz napok. Bár amikor ezek a rossz napok eljönnek, emlékeznem kell milyen szerencsés vagyok, hogy utazhatok a világban és láthatom a szépségét.

7. Az emberek egy része úgy gondolja, hogy az utazás sokba kerül. Mi a véleményed erről?
Az utazás nem drága. Az elvárások az utazással kapcsolatban lehetnek drágák. Biciklin utazni rendkívül olcsó is lehet. Nem kell fizetni a közlekedésért. Ha van egy tábori főződ és sátrat (amik kellenek), az utazási költségeket teljesen minimalizálni lehet. Ha pedig elhagyatott helyen utazunk, nincsenek üzletek, ahol pénzt tudnánk költeni :).

8. Ossz meg velünk egy rövid érdekes történetet, ami az utazás alatt történt veled.
Kelet-Timor déli része kimondottan elhagyatott. Az út minősége egyes részeken elképesztően rossz és egyetlen egy turistával sem találkoztam, akinek lett volna alkalma meglátogatni a sziget ezen részét. Egy este leültem az út mellé, és láttam, ahogy egy öreg nagyapó sétál kezében a 2 éves unokájával. Megpróbáltam tetum nyelven beszélni hozzá (Kelet-Timor hivatalos nyelve). Habár a bácsi tudott portugálul is kicsit. Az egyetemen egy évig tanultam spanyolul, így kicsit akadozva, de tudtam vele beszélgetni. Portugálul válaszolt, és anélkül, hogy felfogtam volna hogyan, rövid társalgást folytattunk, legyőzve a nyelvi akadályokat.

9. Mi az, amit megemlítenél a bicikliddel kapcsolatban?
Szeretem a nem előírás-szerű kiegészítéseket a biciklimen: például a csőszorítókat, amik a csomagtartóimat tartják össze. 😛

David Bentley IMG_7432

Dave bringáján még kerékzár is volt

10. Mi az a legfontosabb dolog, amit tanultál az út alatt?
Úgy kezdem a napot, hogy nem tudom, hol fogok aludni aznap este. Mindig találok egy helyet, ahol nyugovóra hajthatom a fejem. Megtanultam, hogy nincs szükség aggódásra, hagyom hogy az élet tanítson.

Facebook: david.bentley.376

Az interjú 2015. október 13-án készült Dushanbe-ben

Julie Elsen (21)

JULIEVAL MÁR HÁROM KÜLÖNBÖZŐ ORSZÁGBAN IS TALÁLKOZTUNK. ELŐSZÖR TÖRÖKORSZÁGBAN FUTOTTUNK ÖSSZE, MAJD KÉT HÓNAPRA RÁ A SEMMIBŐL BUKKANT ELŐ MASHADBAN, A TÜRKMÉN NAGYKÖVETSÉG ELŐTT. VÉGÜL PEDIG DUSHANBE-BAN, AHOL EZ AZ INTERJÚ IS KÉSZÜLT. A KISSÉ BOHÓKÁSNAK TŰNŐ LÁNY IGAZÁBÓL KEMÉNY ÉS KITARTÓ JELLEMMEL RENDELKEZIK. BECSÜLETRE MÉLTÓ, HOGY EGYEDÜL ILYEN MESSZIRE ELJUTOTT FRANCIAORSZÁGBÓL.
Julie_2up

Julie a bátor

1. Honnan származol, és mivel foglalkoztál az utazás előtt?
Franciaország, utazó voltam akkor is

2. Mikor és honnan kezdted a bringás utazásod?
10 hónapja kezdtem az utazást a francia Saint-Cyr-sur-Mer kommunából, az otthonomból, ami Marseille mellett található

3. Mi az úti célod és meddig fogsz utazni?
Sokkal tovább szeretnék eljutni, mint lehetséges. Az a jó terv, ha nincs terv!

4. Hány kilométert tettél meg idáig és mi volt a leghosszabb táv, amit egy nap alatt sikerült megtenned?
Kb.120 km a leghosszabb táv, amit egy nap alatt tettem meg

5. Miért döntöttél úgy, hogy otthagysz csapot-papot, biciklire ülsz, és utazni fogsz?
A múltam. Egy csomó rossz esemény, utazásra volt szükségem. Nem akarok semmi elől menekülni, viszont minden nap boldognak érzem magam ezzel az életformával. Ezen kívül sok biciklis utazóval találkoztam Spanyolországban, amikor még stoppolva utaztam. “Miért ne lehetnék én is bringás utazó?” kérdeztem magamtól.

6. Mi tart továbbra is az úton, miért folytatod az utazást?
Mindig a jelen pillanatban élni. És mindig ámulatba esni az élettől.

7. Az emberek egy része úgy gondolja, hogy az utazás sokba kerül. Mi a véleményed erről?
Az emberek buták? Bármi lehetséges és nem kell hozzá pénz. Szerintem az emberek csak félnek…

8. Ossz meg velünk egy rövid érdekes történetet, ami az utazás alatt történt veled.
Egy őrült sztori: egyik nap Üzbegisztánban egy hotel mellett álltam meg és pár óráig itt maradtam, hogy használjam a wifit. Egyszer csak megjelent a tulaj előttem és behívott a hotelba. Este kilencig maradhattam itt, aztán újra nyeregbe pattantam. Az úton elkezdem embereket fotózni, aztán egy óra múlva nem tudom hogyan, egy esküvő közepén találtam magam. Egy tonna kaját hoztak elém és rengeteg képet csináltak rólam. És minden egyes vendéggel üzbég táncot kellett járnom 🙂

9. Mi az, amit megemlítenél a bicikliddel kapcsolatban?
A biciklim anyukámé volt. Azt mondta egyszer: “vidd el, ha szeretnéd”. Először utáltam, most már viszont nem tudnék utazni nélküle. Görögország legnagyobb hegyéről, Olymposról kapta a nevét.

10. Mi az a legfontosabb dolog, amit tanultál az út alatt?
Légy boldog bárhol, bármikor. Élj!

Blog: http://happiness-sample.com/
Facebook: julie.elsen.5

Az interjú 2015. október 13-án készült Dushanbe-ben

Julia Mason (21)

JULIAVAL ÉS BARÁTNŐJÉVEL, BETHANYVAL MÁR A PAMÍR FENNSÍKON TALÁLKOZTUNK, DUSHANBE UTÁN. TÖBB NAPIG LEHETŐSÉGÜNK VOLT EGYÜTT BRINGÁZNI. A KÉT ANGOL CSAJNAK ÁMULATBAEJTŐ A TALÁLÉKONYSÁGA: A PAMÍR ELSŐ CSÚCSÁN 3000 MÉTER FELETT ELHAGYTÁK A SÁTOR RUDAZATUKAT, S AMIKOR SÁTRAZÁSRA KERÜLT SOR, DRÓTOKBÓL ÉS KÖTELEKBŐL PÓTOLTÁK A HIÁNYZÓ ALKATRÉSZEKET ÚGY, HOGY SZINTE ÉSZRE SEM LEHETETT VENNI A MASZEK MUNKÁT. AZ INTERJÚ KÉT ÉRDEKES KÉRDÉSSEL GYARAPODOTT.
JuliaMason_2up

Julia, aki mindent megszerel

1. Honnan származol, és mivel foglalkoztál az utazás előtt?
Angliából és Vitorlás oktatóként tevékenykedtem.

2. Mikor és honnan kezdted a bringás utazásod?
2015. április 11, Londonból, Angliából.

3. Mi az úti célod és meddig fogsz utazni?
Hong Kong, 2016 januárig.

4. Hány kilométert tettél meg idáig és mi volt a leghosszabb táv, amit egy nap alatt sikerült megtenned?
9000 km, record: 150km.

5. Miért döntöttél úgy, hogy otthagysz csapot-papot, biciklire ülsz, és utazni fogsz?
Kalandvágy, tanulás új kultúrákról és újfajta életmódról. Kihívás.

6. Mi tart továbbra is az úton, miért folytatod az utazást?
Minden új nap történik valami új, folyamatosan változik a tájkép, kihívások, emberek.

7. Az emberek egy része úgy gondolja, hogy az utazás sokba kerül. Mi a véleményed erről?
Attól függ, mit tartasz fontosnak. Kevesebb, mint 10 fontot költök naponta, néha meg semennyit. Max annyit költenék, amennyit egy lakás bérleti díjára fizetnék ki otthon, plusz étel, de inkább kevesebbet. Az egyetlen különbség, hogy nincs állásom. Viszont a tapasztalatok és az elsajátított képességek miatt, amit az úton tanulok minden penny megéri a pénzét.

8. Ossz meg velünk egy rövid érdekes történetet, ami az utazás alatt történt veled.
Egy tó mellett feküdtünk a sátrunkban, már majdnem aludtunk, amikor feltűnt egy autó reflektora. Már teljesen besötétedett, a sofőr kiszállt az autóból, és lámpával a kezében elsétált a sátrunk mellett, aztán leült a tóhoz. Előhúzott egy vastag Koránt és imádkozásba kezdett. Nem akartuk megszakítani, de azért egy kicsit féltünk, mert nem tudtuk ki ő és senki más nem volt a környéken. Miután befejezte a tevékenységét visszasétált az autóhoz és előhúzott egy hosszú és keskeny tárgyat, ami takaróval volt befedve. Ennyit láttunk tárgy a körvonalából. Kitakarta a botnak tűnő tárgyat, így előtűnt egy puska. A sátrunk kiszakadt részén keresztül bámultuk az eseményt, egymásra néztünk a társammal és azt gondoltuk: „Oh shit!”. Megtöltötte a mordályt és tudtuk, hogy a paprikaspay és az SOS satelite eszközünk nem tudna megmenteni minket. Végignéztük, ahogy a puskát egy kis házikóba helyezi, és miután megbizonyosodtunk róla, hogy nincs nála a fegyver, kinyitottuk a sátorajtót és megkérdeztük: „Salam, problem?” Barátságosnak tartott minket és vizet adott nekünk. Kiderült, hogy ugyanaz a fickó volt, akitől korábban megkérdeztük, hogy itt táborozhatunk –e. Azt hittük, hogy hazament, szóval teljesen sokkhatás alatt voltunk és aggódtunk, amikor az éjszaka közepén ismét feltűnt, hogy imádkozásba kezdjen a fegyverével.

9. Mi az, amit megemlítenél a bicikliddel kapcsolatban?
Bárhová el tud vinni a biciklim, szabadon mehetek bárhová a saját tempómban. Nem kell senkire támaszkodnom, és sokkal nagyobb buli biciklizni, mint egy autóban ülni vagy sétálni.

10. Mi az a legfontosabb dolog, amit tanultál az út alatt?
Nincs olyan, hogyan kell élni helyesen, csak különböző módok vannak. Azt is megtanultan, hogy fontos, hogy ne stresszeljek, hagyjam, hogy a dolgok tanítsanak és élvezzem az életet.

11. Mi a legfontosabb cuccod, amit magadnál tartasz?
Ducktape és műanyag gyorskötöző. Bármit megjavíthatsz és építhetsz ezekkel

12. Mi az, amit magaddal hordasz, mégsincs rá szükséged?
Jégakku
Facebook: forksonwheels
Blog: forksonwheels.org

Az interjú  2015.október 22-én készült valahol a Pamír fennsíkon

Bethany Martin (22)

BETHANY ÉS JULIA 16000 KM-T FOG BRINGÁZNI, HOGY JÓTÉKONY CÉLBÓL PÉNZT GYŰJTSENEK ÉS OLYAN PROJEKTEKET TÁMOGASSANAK VELE, AMIK A ÉTEL- ÉS VÍZPAZARLÁS CSÖKKENTÉSÉN /MEGSZÜNTETÉSÉN DOLGOZNAK. EZEN KÍVÜL RECEPTEKET GYŰJTENEK A HELYIEKTŐL, ÉS RIPORTOKAT KÉSZÍTENEK OLYAN EMBEREKKEL ÉS SZERVEZETEKKEL, AKIK A FENNTARTHATÓ JÖVŐ SZELLEMÉBEN DOLGOZNAK AZ ÉLELMISZERIPARBAN.
BethanyMartin_2up

Bethany a tudatos

1. Honnan származol, és mivel foglalkoztál az utazás előtt?
Anglia, tanuló.

2. Mikor és honnan kezdted a bringás utazásod?
2015. április 11, London, Anglia.

3. Mi az úti célod és meddig fogsz utazni?
Hong-Kong, 2016 januárig.

4. Hány kilométert tettél meg idáig és mi volt a leghosszabb táv, amit egy nap alatt sikerült megtenned?
9000km, 150 km.

5. Miért döntöttél úgy, hogy otthagysz csapot-papot, biciklire ülsz, és utazni fogsz?
Az értékrendem vitt ebbe a kalandos életbe. Felfedezés és igény, hogy utazzak a világban. Már akkor rá voltam feszülve az utazásra, amikor még nem is tudtam róla :).

6. Mi tart továbbra is az úton, miért folytatod az utazást?
Mindennap történik valami új, ami izgatottsággal tölt fel, és haladásra ösztönöz.

7. Az emberek egy része úgy gondolja, hogy az utazás sokba kerül. Mi a véleményed erről?
Egyáltalán nem, leginkább az igényeidtől függ. Ha az utazás elején jó minőségű felszerelést választasz, akkor lesz egy kezdeti kiadásod, viszont később nem kell már rá költeni. Ha nyitottan állsz az élethez és találékony vagy, a pénz nem kérdés. A világ minden táján az emberek imádnak adni és megosztani, amit később visszaadhadsz nem feltétlenül pénz formájában.

8. Ossz meg velünk egy rövid érdekes történetet, ami az utazás alatt történt veled.
Kappadókiában, Törökországban egy olyan hosztelban szálltunk meg, amit egy Yilmaz nevű ember üzemeltetett. Egy este leültünk a közeli dombra, hogy megnézzük a naplementét, és ahogy sziklákon megcsillant a fény, Yilmaz belekezdett a történetébe. 10 éves korában elhunyt az édesanyja cukorbetegségben. 11 éves korára pedig hajléktalanná vált. Elmesélte a legjobb ételt, amiben valaha része volt: hajnalban egy friss kenyér, a helyi pékségből, ami 1 lírába került. Az 1 lírás érmét még délután látta meg, valaki beejtette a lefolyóba. Éjjelig várt, hátha visszajön a tulajdonosa a pénzéért és felveszi. Elmondta, hogy a találékonyságának és az előadókészségének köszönhetően tudott kilépni a hajléktalan életmódból. Azóta ha leejt egy pénzérmét sosem veszi fel!

9. Mi az, amit megemlítenél a bicikliddel kapcsolatban?
Yasa-nak hívják, ami törökül életet jelent. Nagyon jól bánik velem és én is vele. A zöld a kedvenc színem és ő is zöld :).

10. Mi az a legfontosabb dolog, amit tanultál az út alatt?
Megtanultam bízni a saját ítélőképességemben és hogy higgyek önmagamban és hogy támogassam önmagam. És ezek a tulajdonságok folyamatosan erősödnek.

11. Mi a legfontosabb cuccod, amit magadnál tartasz?
A kis takaróm otthonról, ami mindig megnyugtat és egyben felbátorít 🙂

12. Mi az, amit magaddal hordasz, mégsincs rá szükséged?
Paintbrush festék nélkül
Facebook: forksonwheels
Blog: forksonwheels.org

Az interjú  2015. október 22-én készült valahol a Pamír fennsíkon

Szabó Ádám (34)

MEGLEHETŐSEN KÜLÖNBÖZŐ EGYÉNISÉGEK VAGYUNK ÁDÁMMAL, MÉGIS NAGYON SZERETEM. AZ INDULÁSOM ÓTA EGYÜTT UTAZUNK, EGYÜTT FEDEZZÜK FEL AZ ÚJ VILÁGOKAT, S HAJÓKÁZUNK A KALANDOK VÉGTELEN TENGERÉBEN. ZSENIÁLIS ÉRZÉKKEL VESZI ÉSZRE A LEHETŐSÉGEKET ÉS A MAGABIZTOS FELLÉPÉSE MELLETT AZ ÉLETHEZ VALÓ KÜLÖNLEGES KAPCSOLATA MIATT HÁLÁS VAGYOK, HOGY SORSOM EGY IDŐRE ÖSSZEFONÓDOTT  VELE.
szalag1

Utazó társam, Szalag és bringája a fennséges Bulunkul tónál

1. Honnan származol, és mivel foglalkoztál az utazás előtt?
Magyarország barokk ékszeresdobozából, Egerből jöttem. Videóvágó és operatőr vagyok, de az utazásomat megelőző 2 téli szezont snowboard park építéssel töltöttem Ausztriában és Olaszországban.

2. Mikor és honnan kezdted a bringás utazásod?
2014. júniusrára nyúlik vissza a kezdet, amikor Egerből elbringáztam Andalúziába és vissza. A jelenlegi utat szintén Egerből kezdtem egy évvel később.

3. Mi az úti célod és meddig fogsz utazni?
Eger.  Várhatóan 2017 végéig.  De már azt követően is vannak terveim.

4. Hány kilométert tettél meg idáig és mi volt a leghosszabb táv, amit egy nap alatt sikerült megtenned?
19.000 km, record: 210km  még tavaly a haza érkezésemkor Keszthelyről, Budapestre.

5. Miért döntöttél úgy, hogy otthagysz csapot-papot, biciklire ülsz, és utazni fogsz?
Kb. 20 éves korom óta körbe szeretném utazni a világot és dokumentálni az utazást fényképek, videók és írások formájában. Egy belső hívásra mondtam igent ennek az útnak a kezdetével, mert mindennél erősebben éreztem, hogy ezt kell tennem a fejlődésem érdekében. Bár az utóbbi 10 évben kivétel nélkül élveztem minden munkát, amiben részt vettem, egy idő után összeegyeztethetetlenné vált az életről alkotott elképzelésemmel, így mindig tovább léptem amikor ez bekövetkezett. Egyszerűen most jött el az ideje ennek az utazásnak, amit nyugodtan lehet munkának tekinteni, mert a földkerülés nem egyenlő a munkakerüléssel…

6. Mi tart továbbra is az úton, miért folytatod az utazást?
Nem sok olyan dolog van az életemben, amit ha már egyszer elkezdtem ne fejeztem volna be. De ezt önmagáért az utazásért és a vele járó ezernyi élményért folytatom, amit az élet más szegmensében nem találhatunk meg ilyen élesen. Úgy gondolom ez életformává válik, mihelyst otthon kezdi érezni magát benne az ember.

7. Az emberek egy része úgy gondolja, hogy az utazás sokba kerül. Mi a véleményed erről?
Én napi 10 Euróval kezdtem neki a hosszútávú bringázásnak. Aztán nagyon hamar rájöttem, hogy sokkal kevesebből is mozgásban lehet maradni. Sőt minél kevesebb pénzünk van, annál jobban rá vagyunk kényszerülve, hogy leleményes megoldást találjunk a nap mint nap felmerülő kérdésekre, igényekre. Bár ez utóbbi akarva akaratlanul minimálisra csökken, minél messzebb kerülünk a konfort zónánktól. És szerintem mi mind valahol élvezzük, hogy bármi is történjen, feltaláljuk magunkat. Lerakni a sátrat, megfőzni a tésztát és álomba merülni egy olyan helyen, ahol közel s távol semmi sincs csak a háborítatlan természet, aminek látványa az ébredést követően  fogad majd minket, megfizethetetlen. Merthogy ingyen van…pont, mint minden igazán fontos dolog az életben.

szalag2

Jó reggelt!

8. Ossz meg velünk egy rövid érdekes történetet, ami az utazás alatt történt veled.
Nem rég történt, hogy ellopták a legfontosabb táskámat, benne a telefonommal, 3 kamerával sok el nem mentett fényképpel, 2 zenelejátszóval és a szent grállal, az útlevelemmel tele drága vízumokkal és még sok személyes tárggyal. Ez Oshban, Kirgizisztán második legnagyobb városában történt, ami Budapest méretű. Azaz 2 millió ember között kellett megtalálni egy 40 szer 40 cm es kormánytáskát, aminek értéke számomra felbecsülhetetlen. A rendőrséget határozottan kértem fel a táska előkerítésére, miközben a fészbúk oldalunkon is megkértem a barátaimat, ismerőseimet, hogy pozitív gondolatokkal álljanak rá az ügyre. Végig tudtam, hogy ez nem történhet meg velem, csak egy nagyon komoly próbatétel a hitemet és a barátaimmal való kapcsolatomat illetően. A zsaruk alig 20 óra elteltével megtalálták a szajrét, ami már ott várt a rendőrségen, amikor délután visszamentem. Tudom sokak ezt szimplán szerencsének tudják be, de valójában életem leghitelesebb magyarázata következett be aznap, a magasabb inteligencia és mi, az emberek közötti korlátlan kapcsolatra. Ráadásul ez pont a 34. születésnapomon. Következő blogbejegyzésemben részletesen leírom a történteket, úgyhogy most legyen elég ennyi erről a fantasztikusan szép eseményről. 🙂

9. Mi az, amit megemlítenél a bicikliddel kapcsolatban?
Ez egy új fejlesztés a biciklik között. A váltó rendszere egy óramű pontosságú 18 sebességes gearbox, ami a hajtókarnál van beépítve a vázba. Lánc helyett egy karbon szíjjal van  összeköttetésben a hátsó kerékkel. Élettartama 10-szer hosszabb a normál rendszerekénél és egyedülálló élmény vele a bringázás.

10. Mi az a legfontosabb dolog, amit tanultál az út alatt?
Hogy az elmém nem lehet a főnöke az életemnek. Parancsait mára már megtanultam nem komolyan venni. Bármit is mondjon, mérlegelem és csak akkor hallgatok rá, ha az tényleg mindenki javát szolgálja.  Elengedni mindent, aminek az örök mértékkel mérve csekély az értéke. Felismertem, hogy a nyugalom mindennél fontosabb és hogy a helyes kommunikáció felér a helyesen szeretéssel. Szeretem az embereket.

11. Mi a legfontosabb cuccod, amit magadnál tartasz?
Az útlevelem és a hitem. 😉

12. Mi az, amit magaddal hordasz, mégsincs rá szükséged?
A haj és szakállnyíróm, de csak mert a töltője otthon maradt. Látszik a búrámon,  nemigaz?

szalag4

Az út mindenki számára adott, csak végig kell rajta menni

Blog: épp azt olvasod

Facebook: Szabó Ádám Eger / Children of the sun

Az interjú 2015. november 11- én készült, Bishkekben

Illés Adorján (34)

ADORJÁN EGY ÖRÖK ÁLMODOZÓ. FELLEGEKBEN JÁRÓ, GYERMEK SZIVÁRVÁNY HARCOS. ENNEK ELLENÉRE VÉGIG MEGY AZ ÚTON, AMIT KITŰZÖTT MAGA ELÉ. A VALÓSÁGOT SOKSZOR NEM AKARJA TUDOMÁSUL VENNI, ÍGY SZÁMÁRA AZ VAN, AMIT ELKÉPZEL. NÉHA NEM KÖNNYŰ AZT LÁTNI, AMIT Ő LÁT ÉS ELŐFORDUL, HOGY EZ KIHAT AZ UTAZÁSUNKRA. EZ AKKOR KÖVETKEZIK BE, AMIKOR A HATALMAS SZÍVÉT HASZNÁLJA A JÓZAN ÉSZ HELYETT. KÜLÖNÖS VILÁGBAN ÉL, DÖNTÉSEINEK NINCS SÚLYA. KÖNNYEDEN REPDES EGYIK FELHŐPAMACSRÓL A MÁSIKRA, DE HA KELL VÉGKIMERÜLTSÉGIG PEDÁLOZZA “ZÜMIJÉT” HOGY BEÉRJEN AZNAPI CÉLUNKBA. MINDEN ELISMERÉSEMET ELNYERTE KITARTÁSÁVAL ÉS TÜRELMÉVEL. SOKAT TANULTAM ÁLTALA ÉS MÉG FOGOK IS. A FÓKUSZON MÉG VAN MIT ÁLLÍTANI, BÁR OLYKOR HOMÁLYOSAN TÖBBET AD EGY KÉP…;)
adorjan

Adorján és Zümi

1. Honnan származol, és mivel foglalkoztál az utazás előtt?
Magyarországról, egy Baj nevű menő kis községből származom, és IT mérnökként dolgoztam, amit aztán meguntam és olyan dolgokkal kezdtem el foglalkozni, amiket imádok, amik a szenvedélyeim és értéket teremtek velük a világnak.

2. Mikor és honnan kezdted a bringás utazásod?
2015. június 13-án indultam Budapestről.

3. Mi az úti célod és meddig fogsz utazni?
2017 év végéig a Földet megkerülve visszatérek Bajra.

4. Hány kilométert tettél meg idáig és mi volt a leghosszabb táv, amit egy nap alatt sikerült megtenned?
8000 km-t tettem meg és a leghosszabb táv, amit egy nap alatt megtettem 164 km volt, amikor este kilencig bringáztunk, hogy szállást kapjunk egy Kaka nevű városban, Türkmenisztánban. Az utolsó két órát egyhuzamban tekertük le, hogy időben megérkezzünk, viszont a szállásadónk nem volt elérhető telefonon. Emiatt új helyet kellett keresnünk, ami igen felejthetetlenre sikerült.

5. Miért döntöttél úgy, hogy otthagysz csapot-papot, biciklire ülsz, és utazni fogsz?Pont ráértem :). Szerettem volna külföldre utazni és új országokat, embereket, helyeket megismerni, csak nem tudtam melyik országot válasszam ki a sok közül. A világutazás pedig lehetőséget ad csomó helyre eljutni, és hatalmas adag tapasztalatot szerezni.

6. Mi tart továbbra is az úton, miért folytatod az utazást?
A fejlődés, ami utat tör magának. És szeretek bicózni.

7. Az emberek egy része úgy gondolja, hogy az utazás sokba kerül. Mi a véleményed erről?
Fejenként napi 10 eurós költségvetéssel indultunk, amit sikerült 5 dolcsira leszorítanunk. Ami azért szimpatikus, mert rákényszerít, hogy talpraesettek és kitartóak legyünk és nyitottak az emberek felé. Szinte csak kajára költünk, vagy arra sem, amikor vendégül látnak a helyiek.

8. Ossz meg velünk egy rövid érdekes történetet, ami az utazás alatt történt veled.
A Pamír fennsík csúcsai között haladtunk, amikor úgy döntöttünk, hogy letérünk a főútról, hogy expedíciónkat egy különleges hely felfedezésével színesítsük. Egész nap csúszós, göröngyös, dimbes-dombos aszfaltmentes úton haladtunk, ami testileg és lelkileg is teljesen lefárasztott. Már beesteledett, mire találtunk egy kis falut a semmi közepén, ahol egy jaktenyésztő emberkétől sikerült szállást intéznünk. Beültünk a fűtött szobába és beszélgetni kezdtünk. A szállásadónk mesélt az életéről, amit az angol “no problem” kifejezéssel jellemzett folyamatosan. A szókapcsolatot széles, gyermekded mosollyal és laza vállrándítással dekorálta. Annyira, de annyira átjött az életérzése, hogy még máig röhögök rajta és mindig feldobja a napom, amikor eszembe jut. Bármi is történik velünk, módunkban áll pozitívan hozzáállni!

IMG_7815

No problem! 🙂

9. Mi az, amit megemlítenél a bicikliddel kapcsolatban?
Zümi durván menő verda, egy férfiasan erős és nőiesen kecses KTM Life Lontano P.18. Ahogy telik múlik az idő, és pörögnek a kilométerek, egyre jobban szeretem és tisztelem. Végig ki fogunk tartani egymás mellett.

10. Mi az a legfontosabb dolog, amit tanultál az út alatt?
Az élethez való viszonyomban és a harmóniámban nagyon nagy szerepet játszik az, hogy mennyire vagyok kipihenve.

11. Mi a legfontosabb cuccod, amit magadnál tartasz?
Imádom a sokfunkciós, profi minőségű bicskámat, és a szinte már számítógépnek és fényképezőnek is számító Galaxy Note 4 telefonomat.

12. Mi az, amit magaddal hordasz, mégsincs rá szükséged?
A biciklim vázának alján is van egy kulcstartó, aminek még nem vettem hasznát.

Facebook: Illés Adorján / Children of the sun

Az interjú 2015. november 13- án készült, Bishkekben.

Utószóként szeretném megjegyezni, hogy izgalmas és igen szórakoztató tevékenység beszélgetni a bringásokkal. Az interjú által jobban megismerhettem őket, plusz tapasztalatokat cseréltünk, és egy csomót nevettünk. Nem titkolt szándékom, hogy folytassam ezt a kis küldetést és tudósítani fogok azokról az utazókról, akikkel összehoz a sors.

jegyzetek-2

Papírról képernyőre

 

Rendkívüli emberek” bejegyzéshez ozzászólás

  1. Ez óriási ötlet volt, jó hogy megcsináltátok! 🙂
    Fantasztikus az utazásotok, a világnak egy nem akármilyen szegletében vagytok, nem akármilyen kalandok közepette! Igyekezzetek a lehető legnagyobb teljességgel átélni, amit csináltok, minden egyes pillanatát, mert nem semmi, amit csináltok! Csak így tovább, nyomjátok előre, ne törjön le semmi az utatokban, sok szerencsét és óriási hátszelet!

    • Köszi Árpi a támogatásotokat. Néha amúgy tényleg annyira sűrű időszakok vannak, hogy egy két esemény csak utólag esik le milyen atomkirály volt 🙂 Aztán blogolás közben újra át tudjuk élni a történéseket. 🙂

  2. Sziasztok, jó cikk. Adammel két éve Törökországban találkoztam, agyagházat építettünk együtt. Ha még ott van, üdvözöljétek a nevemben és mondjátok meg neki hogy jó volt újra látni. Minden jót,
    István

  3. Kiváló ötlet volt, folytassátok az interjúztatást.
    Továbbra is követem a bejegyzéseiteket, nagy élmény olvasni. Hátszelet!

  4. Nagyon jó volt olvasni az interjúkat és újra látni Vero házát 🙂 meg Juliet 🙂
    További csodás utat nektek és sok sok hátszelet

  5. Nagyon jó volt olvasni az interjúkat és újra látni Vero házát 🙂 meg Juliet 🙂 További csodás utat nektek és sok sok hátszelet!!

  6. szia Adorján!

    Izgalmas, érdekes sztorik.
    Nagyon szuper amit csináltok, hajrá. drukkolok továbbra is.

    Gondolatban Veletek!

    üdv, Zsu

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.